Wandelzesdaagse en eerste tijdrit

Geplaatst op dinsdag 31 december 2013 om 13:54

Australia 2013 9Na het eerste trainingskamp onder de Australische zon is Loes in Tasmania gebleven. In de afgelopen twee weken maakte ze weer genoeg mee. Tijd voor een update dus, vanaf de andere kant van de wereld. "Ik heb al wel gekscherend gezegd dat het mijn survivalkamp is hier op Tassie", vertelt Loes met een knipoog. "Ik heb veel outdoor-activiteiten gedaan en de tijd vliegt voorbij."

Met de eerste week trainen op Tasmania achter de rug, is Loes de Overland Track Hike gaan doen. "Een keer totaal iets anders en ik heb er zeker geen spijt van. De Overland Track Hike is een zesdaagse wandeltocht van Cradle Valley naar Lake St Clair. Daarbij wandel je iedere dag met je rugzak ruim twaalf kilometer van hut naar hut. De eerste dag was het wat frisser en hadden we af en toe wat regen, maar daarna kwam het zonnetje er door en die bleef schijnen tot het einde van de trip."

Qua ontspanning was de tocht goed, maar ook qua inspanning. "Op dag drie en vier ben ik naar de top van de Mountain Oakleigh en de Mountain Ossa geklommen. Dot waren sidetrips! Ik heb er volop genoten van de mooie uitzichten en omdat het helder was konden we super ver kijken en konden we wederom een sneeuwballengevecht houden bovenop de hoogste berg Ossa. Heel bijzonder. Op de derde dag hebben we gezwommen, bij heel mooie watervallen. Een heel gave belevenis."

Weer in training
Met de wandeltrip achter de rug pakte Loes ook haar fietstrainingen weer op. "Het is mooi trainen op Tasmania. Het is hier rustig, met een lekker klimaat, mooie natuur en goed gezelschap van mijn oud-teamie Rowena en haar vriend Ben. De kerst was niet zoals gebruikelijk, gezellig met de familie eten en koud buiten, maar met een lekkere barbecue en een duik in de rivier. Op tweede kerstdag zijn we wezen vissen op het strand en 's avonds stond er een vis op het menu."

Deelname team triathlon
Helemaal zonder competitie was Loes niet. "Zondag heb ik met een team meegedaan aan een triatlon in Bridport! We zijn tweede geworden achter het team van Richie Porte! Het was wel even afzien, want ik moest een tijdrit van 40 kilometer rijden!"